Bagaimana kita dapat melewati indahnya fajar pagi, jika kita tidak pernah berani melewati pekat malam?

Pages

Wednesday, May 5, 2010

Hari ini

Bosan . malas. Rimas. Lapar. Pening. Itu lah antara perasaan atau keadaan aku sekarang. Ketika ini, aku berada di dalam sebuah kelas agama di tingkat lima. Kelas ni kelas senior sem 5. Disebabkan kelas kami digunakan untuk MUET, kami terpaksa menlilau mencari kelas yang kosong untuk dijadikan kelas sementara. Nasib baik senior sem lima sedang mengikuti BIG ketika ini. kalau tak, kena lah duk kat pusat sumber jer. Ermmm..sangat bosan. Cikgu x de..tapi, kitaorang tak boleh balik bilik lagi. Cikgu suruh kami stay sampai habis masa..agak lah dua jam tanpa buat apa2 pun. Jadi, korang mesti faham macam mana persaan aku. Yelah belajar kat maktab nie x sama dengan cara belajar kat U. kita mesti mengikut peraturan. Kalau tak ikut nanti, mula lah dikeluarkan surat PERKARA 147..dan mula lah ada bermacam-macam tindakan disiplin. Padahal kalau dah tak ada kelas atau pensyarah, x yah lah datang kelas.. tapi, ikut jelah..bukannya kita ada kuasa nak menentang. Ikut jelah peraturan. Memang macam budak sekolah. Setiap hari ada benda nak dileterkan. Yelah kami kan kena bersyukur. “kamu tahu x kamu patut bersyukur taw. Dahlah x de yuran, dapat elaun lagi, asrama free,.lepas habis belajar pun ade kerja menanti..jadi, ikut jelah peraturan..nak wat pe tentang..” itulah ayat yang boleh dikatakan setiap hari akan ku dengar…hari nie elaun masuk, tapi, aku langsung x de perasaan. Entahlah. Perasaan aku sekarang nie Cuma nak balik rumah jer..mak, tunggu kepulangan anakmu ini..huhu..poyo jer..minggu nie hari ibu..entahlah…kalau selama nie aku memang rasa biasa jer kalau x balik rumah..tapi, sejak masuk maktab, aku rasa sangat2 sedih..merepek kan,.padahal kalau kat rumah pun aku bukannya rapat dengan mak..selalu jer lawan cakap mak..selalu jer nak menang,..selalu jer merungut kalau kena buat kerja..tapi, sekarang nie, aku rasa aku perlu berubah..aku nak sangat buat keluarga aku terutama mak aku untuk berasa bangga dengan anak dia nie..aku nak sangat rapat dengan mak.. aku nak sangat mak aku tahu yang aku sangat saying kat dia..aku nak sangat berada di samping mak selagi dia masih hidup..aku nak sangat curahkan segala-galanya semata-mata untuk buat semua orang gembira.. chaiyok2..go nafisah..go..i know you can do it…sekarang nie aku dah agak rapat dengan budak2 kelas…dah boleh masuk..huhu..nak kutuk2 pun depan mata jer…hihi..ermm,..sangat sayang semua kawan2 ku..geng bawang goreng N PPISMP 2.07..

No comments: