Bagaimana kita dapat melewati indahnya fajar pagi, jika kita tidak pernah berani melewati pekat malam?

Pages

Thursday, July 15, 2010

Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi ...kepada DIri SEndIri...=)

Hari ini genap umur saya 19 tahun ..umur yang Allah pinjamkan kepada diri ini..hari ini merupakan hari yang saya sangat2 gembira..yelah..siapa yang tak gembira kalau tibanya hari jadi..ahaks..saya dah tua..

Terima kasih kepada semua rakan2 yang wish..sangat terharu..asyik kena usik jer masa kat kelas..saya memang gelak besar hari ini..yang paling terharu orang yang saya minat tapi dia hanya anggap saya kawan biasa merupakan orang first yang wish..tepat jam 12 malam..selepas itu barulah kawan baik saya, Adilah yang tak pernah terlepas untuk menjadi orang yang terawal wish..apa2 pun thanks atas ucapan kalian semua..Memang rasa sangat2 GeMbIrA ketika ini..




Terdapat satu ucapan yang sangat menusuk kalbu yang telah membuatkan saya terfikir sejenak..nak tahu x siapa yang antar..erm, Mak Chah yang antar messages nie..

"Salam. 3 Sya'ban. Usia 19 tahun Allah pinjamkan lagi. 
Renungi apa yang telah engkau kecapi selama ini. 
Bersyukur. Jaga solat 5 waktu., tepati waktunya, 
Baca Al-Quran, tambah amalan sunat, Selamat Lahir. "

Alhamdulilah..semoga saya akan menjadi antara hamba-hambanya yang soleh..Ya Allah, permudahkanlah urusanku..

Ketika ini :
1. teringat kawan2 kat UITM yang pernah membuat surprises party menyambut hari jadi saya walaupun pada masa itu kami hanya baru berkenalan kira2 2 minggu..terharu sangat masa itu. 
2. Tidak sabar untuk pulang ke rumah pada hari sabtu ini untuk menyambut hari jadi bersama-sama nenek tercinta..akan diadakan juga tahlil untuk arwah Atuk Othman.
3. Sedih apabila mengetahui ayah afie ( budak kelas saya) sedang tenat ketika ini. Moga Allah permudahkan segalanya. InsyaAllah..
4. Teringat Atuk Bujang yang ketika ini sudah tidak berupaya untuk berjalan..hanya duduk di atas kerusi ..semoga Allah permudahkan segalanya..



Post kali ini menjadi panjang isinya kerana terdapat pelbagai peristiwa yang berlaku tika ini..Harapnya semua akan bisa sabar dan tabah menghadapi dugaanya..Ingatlah ujian itu juga merupakan rezeki daripada Allah..rezeki ini hanya buat orang2 yang terpilih..tetapi, harus diingat juga bahawa kesenangan itu juga merupakan ujian daripada Allah..sama2 lah kita berusaha menjadi hamba yang soleh serta solehah..hidup hanya pinjaman..akhirat jua kekal akhirnya..beramallah selagi kita masih bernafas..ingatan buat semua..

No comments: